Linia kolejowa nr 111

Multi tool use
Linia kolejowa nr 111
|
Kraków Główny – Kocmyrzów
|

|
Dane podstawowe
|
Numer linii
|
111
|
Długość
|
ok. 18 km
|
Rozstaw szyn
|
1435 mm
|
Sieć trakcyjna
|
brak
|
Historia
|
Rok otwarcia
|
1899
|
Rok zawieszenia ruchu
|
1970
|
Rok fizycznej likwidacji
|
2003
|

|
Multimedia w Wikimedia Commons
|
|
Portal Transport szynowy
|
Linia kolejowa nr 111 Kraków Główny – Kocmyrzów, potocznie „Kocmyrzówka” – jednotorowa, niezelektryfikowana, obecnie zlikwidowana linia kolejowa o długości ok. 19 km.
Historia |
Linia powstała w 1899 roku jako strategiczna nadgraniczna linia łącząca Kraków ze stacją towarową na granicy Austro-Węgier i Rosji w Kocmyrzowie. Na linii od początku prowadzono również przewozy pasażerskie. Jeszcze przed I wojną światową zbudowano odnogę do stacji Mogiła, która od głównej linii odbijała w Czyżynach. Po I wojnie światowej, rozpadzie Austro-Węgier i powstaniu II Rzeczypospolitej znaczenie linii bardzo spadło. Na linii przestały kursować pociągi towarowe, a osobowe zaczęły kursować znacznie rzadziej niż wcześniej.
Likwidacja linii |
W roku 1954 zawieszono kursowanie pociągów odnogą od głównej linii 111 do stacji Mogiła. Miało to związek z uruchomieniem linii tramwajowej w powstającej Nowej Hucie wzdłuż Alei Jana Pawła II (ówczesnej Planu 6-letniego), w związku z czym kolej na tym odcinku straciła jakichkolwiek pasażerów. Mimo to na głównej linii do Kocmyrzowa w latach 50. i 60. XX wieku pociągi normalnie kursowały, będąc praktycznie jedynym środkiem komunikacji zachodnich osiedli starej Nowej Huty z centrum Krakowa. Sytuacja się zmieniła w 1968 roku, kiedy to uruchomiono linię tramwajową wzdłuż ulicy Kocmyrzowskiej do Wzgórz Krzesławickich, co znacząco odebrało pociągom na „Kocmyrzówce” pasażerów. Pociągi pasażerskie na linii przestały kursować 31 maja 1970 roku i rozpoczął się systematyczny demontaż kolejnych odcinków trasy na obszarze Krakowa. Ostatni czynny, aczkolwiek nieużywany odcinek linii, czyli Kraków Lubocza – Kocmyrzów został zamknięty w 1994 roku, a niemal w całości zlikwidowany w 2003 roku.
Galeria – pozostałości po linii |
Resztki nasypu kolejowego na Grzegórzkach. Obecnie na nasypie poprowadzona jest droga rowerowa.
Dawny przejazd przez ul. Grzegórzecką.
Dawny przejazd przez ul. Fabryczną.
Budynek dawnej stacji Kraków Dąbie.
Peron dawnej stacji Kraków Wieczysta.
Krzyż św. Andrzeja, pozostałość po linii kolejowej w Czyżynach. Stacja Czyżyny znajdowała się na miejscu gdzie obecnie jest stacja benzynowa i fastfood.
Resztki nasypu kolejowego obok dawnej stacji Kraków Czyżyny.
Miejsce po dawnej stacji Kraków Osiedle
Uliczka na os. Krakowiaków, na miejscu linii kolejowej, która w wykopie, łagodnym trawersem schodziła tędy w dolinę Dłubni, na most na dłubniańskiej młynówce.
Dawny wiadukt kolejowy nad Młynówką Dłubniańską.
Budynek dawnej stacji Kraków Bieńczyce.
Dawny wiadukt kolejowy nad Dłubnią a obecnie kładka dla pieszych.
Wiadukt tramwajowy nad ul. Łowińskiego, a dawniej kolejowy na linii nr 111
Pozostałości wiaduktu kolejowego nad ul. Darwina
Tory linii nr 111 zatopione w przejeździe drogowym obok pętli tramwajowej „Wzgórza Krzesławickie”
Linie kolejowe w Polsce
|
|
1–99
|
|
1 • 2 • 3 • 4 • 6 • 7 • 8 • 9 • 10 • 11 • 12 • 13 • 14 • 15 • 16 • 17 • 18 • 19 • 20 • 21 • 22 • 23 • 24 • 25 • 26 • 27 • 28 • 29 • 30 • 31 • 32 • 33 • 34 • 35 • 36 • 37 • 38 • 39 • 40 • 41 • 42 • 43 • 44 • 45 • 46 • 47 • 48 • 49 • 50 • 51 • 52 • 53 • 54 • 55 • 56 • 57 • 58 • 59 • 60 • 61 • 62 • 63 • 64 • 65 • 66 • 67 • 68 • 69 • 70 • 71 • 72 • 73 • 74 • 75 • 76 • 77 • 78 • 79 • 80 • 81 • 82 • 83 • 84 • 90 • 91 • 92 • 93 • 94 • 95 • 96 • 97 • 98 • 99
|
|
|
100–199
|
|
100 •
101 •
102 •
103 •
104 •
105 •
106 •
107 •
108 •
109 •
110 •
111 •
112 •
113 •
114 •
115 •
116 •
117 •
118 •
119 •
120 •
121 •
123 •
124 •
125 •
126 •
127 •
128 •
129 •
130 •
131 •
132 •
133 •
134 •
135 •
136 •
137 •
138 •
139 •
140 •
141 •
142 •
143 •
144 •
145 •
146 •
147 •
148 •
149 •
150 •
151 •
152 •
153 •
154 •
155 •
156 •
157 •
158 •
159 •
160 •
161 •
162 •
163 •
164 •
165 •
166 •
167 •
168 •
169 •
170 •
171 •
172 •
173 •
174 •
175 •
176 •
177 •
178 •
179 •
180 •
181 •
182 •
183 •
184 •
185 •
186 •
187 •
188 •
189 •
190 •
191 •
192 •
193 •
194 •
195 •
196 •
197 •
198 •
199
|
|
|
200–299
|
|
200 •
201 •
202 •
203 •
204 •
205 •
206 •
207 •
208 •
209 •
210 •
211 •
212 •
213 •
214 •
215 •
216 •
217 •
218 •
219 •
220 •
221 •
222 •
223 •
224 •
225 •
226 •
227 •
228 •
229 •
230 •
230A •
231 •
232 •
233 •
234 •
235 •
236 •
237 •
238 •
239 •
240 •
241 •
242 •
243 •
244 •
245 •
246 •
248 •
249 •
250 •
251 •
252 •
253 •
254 •
256 •
257 •
258 •
259 •
260 •
261 •
262 •
263 •
264 •
265 •
271 •
272 •
273 •
274 •
275 •
276 •
277 •
278 •
279 •
280 •
281 •
282 •
283 •
284 •
285 •
286 •
287 •
288 •
289 •
290 •
291 •
292 •
293 •
294 •
295 •
296 •
297 •
298 •
299
|
|
|
300–395
|
|
300 •
301 •
302 •
303 •
304 •
305 •
306 •
307 •
308 •
309 •
310 •
311 •
312 •
313 •
314 •
315 •
316 •
317 •
318 •
319 •
320 •
321 •
322 •
323 •
324 •
325 •
326 •
327 •
328 •
329 •
330 •
331 •
333 •
334 •
335 •
336 •
337 •
338 •
339 •
340 •
341 •
342 •
343 •
344 •
345 •
346 •
347 •
348 •
349 •
351 •
352 •
353 •
354 •
355 •
356 •
357 •
358 •
359 •
360 •
361 •
362 •
363 •
364 •
365 •
366 •
367 •
368 •
369 •
370 •
371 •
372 •
373 •
374 •
375 •
376 •
377 •
378 •
379 •
380 •
381 •
382 •
383 •
384 •
385 •
386 •
387 •
388 •
389 •
390 •
393 •
394 •
395
|
|
|
401–458
|
|
401 •
402 •
403 •
404 •
405 •
406 •
407 •
408 •
409 •
410 •
411 •
412 •
413 •
414 •
415 •
416 •
417 •
418 •
419 •
420 •
421 •
422 •
423 •
424 •
425 •
426 •
427 •
428 •
429 •
430 •
431 •
432 •
433 •
434 •
435 •
436 •
440 •
445 •
446 •
447 •
448 •
449 •
450 •
451 •
452 •
453 •
454 •
455 •
456 •
457 •
458
|
|
|
501–582
|
|
501 •
502 •
503 •
504 •
505 •
506 •
507 •
509 •
510 •
511 •
512 •
513 •
514 •
515 •
516 •
517 •
518 •
520 •
521 •
522 •
523 •
524 •
525 •
526 •
527 •
528 •
529 •
530 •
531 •
532 •
533 •
534 •
535 •
536 •
537 •
538 •
539 •
540 •
541 •
542 •
543 •
544 •
545 •
546 •
547 •
548 •
549 •
561 •
562 •
563 •
564 •
565 •
566 •
567 •
568 •
569 •
570 •
571 •
572 •
573 •
574 •
575 •
576 •
577 •
578 •
579 •
580 •
581 •
582
|
|
|
601–699
|
|
601 •
602 •
603 •
604 •
605 •
606 •
607 •
608 •
609 •
610 •
611 •
612 •
613 •
614 •
615 •
616 •
617 •
618 •
619 •
620 •
624 •
625 •
651 •
652 •
653 •
654 •
655 •
656 •
657 •
658 •
659 •
660 •
661 •
662 •
663 •
664 •
666 •
667 •
668 •
669 •
670 •
671 •
672 •
673 •
675 •
676 •
677 •
678 •
679 •
680 •
681 •
682 •
683 •
684 •
685 •
686 •
687 •
688 •
689 •
690 •
691 •
693 •
694 •
695 •
698 •
699
|
|
|
700–786
|
|
700 •
701 •
702 •
703 •
704 •
705 •
706 •
707 •
709 •
710 •
711 •
712 •
713 •
714 •
715 •
716 •
717 •
719 •
720 •
721 •
722 •
723 •
724 •
725 •
726 •
727 •
728 •
729 •
730 •
731 •
732 •
733 •
734 •
735 •
736 •
737 •
738 •
739 •
740 •
741 •
742 •
743 •
744 •
745 •
746 •
747 •
750 •
751 •
752 •
753 •
754 •
755 •
756 •
757 •
758 •
759 •
760 •
761 •
762 •
763 •
764 •
765 •
766 •
767 •
768 •
769 •
771 •
772 •
773 •
774 •
775 •
776 •
777 •
778 •
779 •
780 •
781 •
782 •
786
|
|
|
801–899
|
|
801 •
802 •
803 •
804 •
805 •
806 •
807 •
808 •
809 •
810 •
811 •
812 •
813 •
814 •
815 •
816 •
817 •
818 •
819 •
820 •
821 •
822 •
823 •
824 •
825 •
826 •
827 •
829 •
830 •
831 •
832 •
833 •
834 •
835 •
836 •
837 •
838 •
839 •
840 •
841 •
842 •
843 •
844 •
845 •
846 •
847 •
848 •
851 •
854 •
855 •
857 •
860 •
861 •
862 •
863 •
864 •
865 •
866 •
867 •
868 •
869 •
870 •
871 •
872 •
873 •
874 •
875 •
876/214 (Infra Silesia) •
877 •
878 •
880 •
881 •
882 •
883 •
884 •
885 •
886 •
887 •
888 •
889 •
890 •
891 •
893 •
894 •
895 •
896 •
897 •
898 •
899
|
|
|
900–999
|
|
900 •
901 •
902 •
903 •
904 •
905 •
906 •
907 •
908 •
909 •
910 •
911 •
912 •
913 •
914 •
915 •
916 •
917 •
918 •
919 •
920 •
921 •
922 •
923 •
924 •
925 •
926 •
927 •
928 •
929 •
930 •
931 •
932 •
933 •
934 •
935 •
936 •
937 •
938 •
939 •
940 •
941 •
942 •
943 •
944 •
945 •
946 •
947 •
948 •
949 •
950 •
951 •
954 •
955 •
956 •
957 •
958 •
959 •
960 •
961 •
962 •
963 •
964 •
965 •
966 •
967 •
968 •
969 •
970 •
971 •
972 •
973 •
974 •
975 •
976 •
977 •
978 •
979 •
980 •
981 •
982 •
983 •
984 •
985 •
986 •
987 •
988 •
989 •
990 •
991 •
992 •
993 •
994 •
995 •
996 •
997 •
998 •
999
|
|
|
Portal:Transport szynowy • Wikiprojekt:Transport szynowy
|
|
DzQT,orEUDXdUPl1VimFk8ci767vqpU05xMGiVtqL
Popular posts from this blog
Scott Moir Tessa Virtue i Scott Moir w 2016 r. Reprezentacja Kanada Data i miejsce urodzenia 2 września 1987 London Wzrost 180 cm Konkurencja Pary taneczne Partner sportowy Tessa Virtue Trener Marie-France Dubreuil, Patrice Lauzon, Romain Haguenauer Poprzednio: Marina Zujewa, Oleg Epstein, Igor Szpilband, Johnny Johns, Carol Moir, Paul MacIntosh, Suzanne Killing Klub Montreal International School of Skating Poprzednio: Arctic Edge FSC Ilderton Skating Club Lokalizacja treningowa Montreal Poprzednio: Canton Kitchener Rekordy życiowe ISU przed sezonem 2018/2019 Nota łączna 206,07 Igrzyska Olimpijskie 2018 Taniec krótki 83,67 Igrzyska Olimpijskie 2018 Taniec dowolny 122,40 Igrzyska Olimpijskie 2018 Dorobek medalowy Reprezentacja Kanada Igrzyska olimpijskie Złoto Vancouver 2010 pary taneczne Złoto Pjongczang 2018 pary taneczne Złoto Pjongczang 2018 drużynowo Srebro S...
Souastre — miejscowość i gmina — Herb Państwo Francja Region Hauts-de-France Departament Pas-de-Calais Okręg Arras Kod INSEE 62800 Powierzchnia 7,18 km² Populacja (1990) • liczba ludności 352 • gęstość 49 os./km² Kod pocztowy 62111 Położenie na mapie Francji Souastre 50°09′N 2°34′E / 50,150000 2,566667 Portal Francja Souastre – miejscowość i gmina we Francji, w regionie Hauts-de-France, w departamencie Pas-de-Calais. Według danych na rok 1990 gminę zamieszkiwały 352 osoby, a gęstość zaludnienia wynosiła 49 osób/km² (wśród 1549 gmin regionu Nord-Pas-de-Calais Souastre plasuje się na 887. miejscu pod względem liczby ludności, natomiast pod względem powierzchni na miejscu 507.). Bibliografia | Francuski urząd statystyczny ( fr. ) . p • d • e Gminy okręgu Arras Ablain-Saint-Nazaire Ablainzevelle Acheville Achicourt Achiet-le-Grand Achiet-le-Pe...
Na tę stronę wskazuje przekierowanie z „ biegi ”. Zobacz też: bieg rzeki. Biegi w konkurencjach lekkoatletycznych dzielą się na: Bieg na 100 m przez płotki kobiet podczas Olimpiady w Atlancie 1996 Biegacz Start niski z bloku startowego Start wysoki sprinty (biegi krótkie), biegi średnie, biegi długie, biegi przez płotki. Sprint to bieg na krótkich dystansach: 60 metrów (hala), 100 metrów, 200 metrów, 400 metrów, sztafety 4 × 100 metrów i 4 × 400 metrów. Zawodnicy startują na sygnał (strzał) startera z bloków startowych. Każdy zawodnik biegnie po swoim torze (przed zawodami odbywa się losowanie torów albo też numer toru przydzielonego zawodnikowi wynika z miejsca, które zajął on w biegu eliminacyjnym). O kolejności na mecie decyduje pierś zawodnika. W biegach sztafetowych biorą udział zespoły czteroosobowe, konkurencja polega na biegu z pałeczką sztafetową trzymaną w dłoni. Zawodnicy podczas zmian przekazują sobie pałeczkę w wyznaczonej strefie zmian...