Linia kolejowa nr 277

































Linia kolejowa nr 277

Opole Groszowice – Wrocław Brochów

Dane podstawowe

Zarządca

PKP PLK
Numer linii
277
Długość
86,837 km

Rozstaw szyn
1435 mm

Prędkość maksymalna
120 km/h

Zdjęcie LK277
Most kolejowy w Czernicy nad rzeką Odrą







Portal Portal Transport szynowy

Linia kolejowa nr 277 – linia kolejowa łącząca Opole Groszowice ze stacją Wrocław Brochów. Przebiega przez dwa województwa: dolnośląskie i opolskie oraz przez powiaty: wrocławski, oławski, brzeski i opolski. Linia jest wykorzystywana przez pociągi towarowe i osobowe. Zaliczona do linii o znaczeniu państwowym[1].


W czerwcu 2017 roku ogłoszono przetarg na powstanie dokumentacji projektowej do przebudowy linii, a w marcu 2018 wybrano wykonawcę, jednak w lipcu tego samego roku odstąpiono od podpisania umowy w związku z rządowymi planami budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego, ponieważ pierwotna koncepcja zakładała rewitalizację linii jednotorowej do prędkości 100 km/h. W związku z ogłoszeniem planów budowy CPK PKP PLK zdecydowała o zmianie koncepcji linii nr 277 na linię dwutorową o prędkości 160 km/h[2].



Bibliografia |




  • Linia kolejowa nr 277 w Atlasie Kolejowym Polski, Czech i Słowacji – www.atlaskolejowy.net


  • Linia kolejowa nr 277 w Ogólnopolskiej Bazie Kolejowej – bazakolejowa.pl



Przypisy |




  1. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 17 kwietnia 2013 r. w sprawie wykazu linii kolejowych o znaczeniu państwowym (Dz.U. z 2013 r. nr 0, poz. 569)


  2. MichałM. Szymajda MichałM., CPK wpływa na plan modernizacji linii 277. Będą dwa tory i 160/km/h, 26 lipca 2018 [dostęp 2018-07-27]  (pol.).




Most kolejowy w Czarnowąsach na Małej Panwi





Popular posts from this blog

Morgemoulin

Scott Moir

Souastre