Linia kolejowa nr 288

Multi tool use
Linia kolejowa nr 288
|
Nysa – Brzeg
|
Dane podstawowe
|
Zarządca
|
PKP PLK
|
Numer linii
|
288
|
Rozstaw szyn
|
1435 mm
|
Prędkość maksymalna
|
40–80 km/h
|
Przebieg
|
Legenda
|
eksploatowana / istniejąca
|
|
zlikwidowana / rozebrana lub planowana
|
kolej
|
metro lub kolej lekka
|

|

|

|

|
stacja kolejowa/stacja metra
|

|

|

|

|
przystanek
|

|

|

|

|
stacja bez ruchu pasażerskiego
|

|

|

|

|
ładownia, posterunek ruchu itp
|

|

|

|

|
przystanek częściowo używany
|

|

|

|

|
koniec linii
|

|

|

|

|
odcinek
|

|

|

|

|
odcinek w tunelu
|

|

|

|

|
odcinek na estakadzie
|

|

|

|

|
wiadukt
|

|

|

|

|
most
|

|

|

|

|
tunel pod wodą
|

|

|

|

|
zmiana kilometrażu
|

|

|
|
|
granica państwowa / inna
|

|

|

|

|
mijanka
|

|

|

|

|
przejazd kolejowo-drogowy
|

|

|
|
|
przeprawa promowa
|



|
|
|
|
odcinek zelektryfikowany
|
|
|
|
|
|
|
|
137 ↑ Legnica
|
|
|
|
|
0,000
|
Nysa
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
137 ↓Katowice
|
|
|
|
|
6,467
|
Myśliczyn
|
|
|
|
|
9,409
|
Pakosławice
|
|
|
|
|
15,075
|
Skoroszyce
|
|
|
|
|
17,687
|
Chróścina Nyska
|
|
|
|
|
21,438
|
Stary Grodków
|
|
|
|
|
|
321 → Głęboka Śląska
|
|
|
|
|
26,677
|
Grodków Śląski
|
|
|
|
|
32,594
|
Lipowa Śląska
|
|
|
|
|
|
329 ← Szydłów
|
|
|
|
|
35,907
|
Czeska Wieś
|
|
|
|
|
40,197
|
Olszanka
|
|
|
|
|
|
132 ↑Bytom
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
47,404
|
Brzeg
|
|
|
|
|
|
304 → Łagiewniki Dzierż.
|
|
|
|
|
|
132 ↓Wrocław Główny
|
|
|
Portal Transport szynowy
|
Linia kolejowa nr 288 – jednotorowa i niezelektryfikowana linia kolejowa w województwie opolskim, łącząca miasta Brzeg, Grodków i Nysa. Jest to jedna z najstarszych linii kolejowych w Polsce, która została zbudowana przez przedsiębiorstwo Neisse – Brieger Eisenbahngesellschaft (NBE). Jej otwarcie dla ruchu odbywało się etapowo – 25 lipca 1847 otwarto odcinek Brzeg – Pakosławice, zaś 26 listopada 1848 szlak Pakosławice – Nysa[1].
W 1944 linią kursowały pociągi osobowe relacji Brzeg – Karniów oraz przyspieszone relacji Wrocław – Opawa[2].
Przypisy |
↑ Teofil Lijewski, Stanisław Koziarski: Rozwój sieci kolejowej w Polsce, KOW, Warszawa 1995.
↑ Rozkład jazdy dla linii, kierunek Opawa
Linki zewnętrzne |
Linie kolejowe w Polsce
|
|
1–99
|
|
1 • 2 • 3 • 4 • 6 • 7 • 8 • 9 • 10 • 11 • 12 • 13 • 14 • 15 • 16 • 17 • 18 • 19 • 20 • 21 • 22 • 23 • 24 • 25 • 26 • 27 • 28 • 29 • 30 • 31 • 32 • 33 • 34 • 35 • 36 • 37 • 38 • 39 • 40 • 41 • 42 • 43 • 44 • 45 • 46 • 47 • 48 • 49 • 50 • 51 • 52 • 53 • 54 • 55 • 56 • 57 • 58 • 59 • 60 • 61 • 62 • 63 • 64 • 65 • 66 • 67 • 68 • 69 • 70 • 71 • 72 • 73 • 74 • 75 • 76 • 77 • 78 • 79 • 80 • 81 • 82 • 83 • 84 • 90 • 91 • 92 • 93 • 94 • 95 • 96 • 97 • 98 • 99
|
|
|
100–199
|
|
100 •
101 •
102 •
103 •
104 •
105 •
106 •
107 •
108 •
109 •
110 •
111 •
112 •
113 •
114 •
115 •
116 •
117 •
118 •
119 •
120 •
121 •
123 •
124 •
125 •
126 •
127 •
128 •
129 •
130 •
131 •
132 •
133 •
134 •
135 •
136 •
137 •
138 •
139 •
140 •
141 •
142 •
143 •
144 •
145 •
146 •
147 •
148 •
149 •
150 •
151 •
152 •
153 •
154 •
155 •
156 •
157 •
158 •
159 •
160 •
161 •
162 •
163 •
164 •
165 •
166 •
167 •
168 •
169 •
170 •
171 •
172 •
173 •
174 •
175 •
176 •
177 •
178 •
179 •
180 •
181 •
182 •
183 •
184 •
185 •
186 •
187 •
188 •
189 •
190 •
191 •
192 •
193 •
194 •
195 •
196 •
197 •
198 •
199
|
|
|
200–299
|
|
200 •
201 •
202 •
203 •
204 •
205 •
206 •
207 •
208 •
209 •
210 •
211 •
212 •
213 •
214 •
215 •
216 •
217 •
218 •
219 •
220 •
221 •
222 •
223 •
224 •
225 •
226 •
227 •
228 •
229 •
230 •
230A •
231 •
232 •
233 •
234 •
235 •
236 •
237 •
238 •
239 •
240 •
241 •
242 •
243 •
244 •
245 •
246 •
248 •
249 •
250 •
251 •
252 •
253 •
254 •
256 •
257 •
258 •
259 •
260 •
261 •
262 •
263 •
264 •
265 •
271 •
272 •
273 •
274 •
275 •
276 •
277 •
278 •
279 •
280 •
281 •
282 •
283 •
284 •
285 •
286 •
287 •
288 •
289 •
290 •
291 •
292 •
293 •
294 •
295 •
296 •
297 •
298 •
299
|
|
|
300–395
|
|
300 •
301 •
302 •
303 •
304 •
305 •
306 •
307 •
308 •
309 •
310 •
311 •
312 •
313 •
314 •
315 •
316 •
317 •
318 •
319 •
320 •
321 •
322 •
323 •
324 •
325 •
326 •
327 •
328 •
329 •
330 •
331 •
333 •
334 •
335 •
336 •
337 •
338 •
339 •
340 •
341 •
342 •
343 •
344 •
345 •
346 •
347 •
348 •
349 •
351 •
352 •
353 •
354 •
355 •
356 •
357 •
358 •
359 •
360 •
361 •
362 •
363 •
364 •
365 •
366 •
367 •
368 •
369 •
370 •
371 •
372 •
373 •
374 •
375 •
376 •
377 •
378 •
379 •
380 •
381 •
382 •
383 •
384 •
385 •
386 •
387 •
388 •
389 •
390 •
393 •
394 •
395
|
|
|
401–458
|
|
401 •
402 •
403 •
404 •
405 •
406 •
407 •
408 •
409 •
410 •
411 •
412 •
413 •
414 •
415 •
416 •
417 •
418 •
419 •
420 •
421 •
422 •
423 •
424 •
425 •
426 •
427 •
428 •
429 •
430 •
431 •
432 •
433 •
434 •
435 •
436 •
440 •
445 •
446 •
447 •
448 •
449 •
450 •
451 •
452 •
453 •
454 •
455 •
456 •
457 •
458
|
|
|
501–582
|
|
501 •
502 •
503 •
504 •
505 •
506 •
507 •
509 •
510 •
511 •
512 •
513 •
514 •
515 •
516 •
517 •
518 •
520 •
521 •
522 •
523 •
524 •
525 •
526 •
527 •
528 •
529 •
530 •
531 •
532 •
533 •
534 •
535 •
536 •
537 •
538 •
539 •
540 •
541 •
542 •
543 •
544 •
545 •
546 •
547 •
548 •
549 •
561 •
562 •
563 •
564 •
565 •
566 •
567 •
568 •
569 •
570 •
571 •
572 •
573 •
574 •
575 •
576 •
577 •
578 •
579 •
580 •
581 •
582
|
|
|
601–699
|
|
601 •
602 •
603 •
604 •
605 •
606 •
607 •
608 •
609 •
610 •
611 •
612 •
613 •
614 •
615 •
616 •
617 •
618 •
619 •
620 •
624 •
625 •
651 •
652 •
653 •
654 •
655 •
656 •
657 •
658 •
659 •
660 •
661 •
662 •
663 •
664 •
666 •
667 •
668 •
669 •
670 •
671 •
672 •
673 •
675 •
676 •
677 •
678 •
679 •
680 •
681 •
682 •
683 •
684 •
685 •
686 •
687 •
688 •
689 •
690 •
691 •
693 •
694 •
695 •
698 •
699
|
|
|
700–786
|
|
700 •
701 •
702 •
703 •
704 •
705 •
706 •
707 •
709 •
710 •
711 •
712 •
713 •
714 •
715 •
716 •
717 •
719 •
720 •
721 •
722 •
723 •
724 •
725 •
726 •
727 •
728 •
729 •
730 •
731 •
732 •
733 •
734 •
735 •
736 •
737 •
738 •
739 •
740 •
741 •
742 •
743 •
744 •
745 •
746 •
747 •
750 •
751 •
752 •
753 •
754 •
755 •
756 •
757 •
758 •
759 •
760 •
761 •
762 •
763 •
764 •
765 •
766 •
767 •
768 •
769 •
771 •
772 •
773 •
774 •
775 •
776 •
777 •
778 •
779 •
780 •
781 •
782 •
786
|
|
|
801–899
|
|
801 •
802 •
803 •
804 •
805 •
806 •
807 •
808 •
809 •
810 •
811 •
812 •
813 •
814 •
815 •
816 •
817 •
818 •
819 •
820 •
821 •
822 •
823 •
824 •
825 •
826 •
827 •
829 •
830 •
831 •
832 •
833 •
834 •
835 •
836 •
837 •
838 •
839 •
840 •
841 •
842 •
843 •
844 •
845 •
846 •
847 •
848 •
851 •
854 •
855 •
857 •
860 •
861 •
862 •
863 •
864 •
865 •
866 •
867 •
868 •
869 •
870 •
871 •
872 •
873 •
874 •
875 •
876/214 (Infra Silesia) •
877 •
878 •
880 •
881 •
882 •
883 •
884 •
885 •
886 •
887 •
888 •
889 •
890 •
891 •
893 •
894 •
895 •
896 •
897 •
898 •
899
|
|
|
900–999
|
|
900 •
901 •
902 •
903 •
904 •
905 •
906 •
907 •
908 •
909 •
910 •
911 •
912 •
913 •
914 •
915 •
916 •
917 •
918 •
919 •
920 •
921 •
922 •
923 •
924 •
925 •
926 •
927 •
928 •
929 •
930 •
931 •
932 •
933 •
934 •
935 •
936 •
937 •
938 •
939 •
940 •
941 •
942 •
943 •
944 •
945 •
946 •
947 •
948 •
949 •
950 •
951 •
954 •
955 •
956 •
957 •
958 •
959 •
960 •
961 •
962 •
963 •
964 •
965 •
966 •
967 •
968 •
969 •
970 •
971 •
972 •
973 •
974 •
975 •
976 •
977 •
978 •
979 •
980 •
981 •
982 •
983 •
984 •
985 •
986 •
987 •
988 •
989 •
990 •
991 •
992 •
993 •
994 •
995 •
996 •
997 •
998 •
999
|
|
|
Portal:Transport szynowy • Wikiprojekt:Transport szynowy
|
|
H aF,s57H,V6I 6lxNO4t,5 vT G4wXynsvVQ6FwrP iM,T2maLThllRWjQveKCMCpj vnhi1 HS e,8dPjgbDqatEYR9L
Popular posts from this blog
Scott Moir Tessa Virtue i Scott Moir w 2016 r. Reprezentacja Kanada Data i miejsce urodzenia 2 września 1987 London Wzrost 180 cm Konkurencja Pary taneczne Partner sportowy Tessa Virtue Trener Marie-France Dubreuil, Patrice Lauzon, Romain Haguenauer Poprzednio: Marina Zujewa, Oleg Epstein, Igor Szpilband, Johnny Johns, Carol Moir, Paul MacIntosh, Suzanne Killing Klub Montreal International School of Skating Poprzednio: Arctic Edge FSC Ilderton Skating Club Lokalizacja treningowa Montreal Poprzednio: Canton Kitchener Rekordy życiowe ISU przed sezonem 2018/2019 Nota łączna 206,07 Igrzyska Olimpijskie 2018 Taniec krótki 83,67 Igrzyska Olimpijskie 2018 Taniec dowolny 122,40 Igrzyska Olimpijskie 2018 Dorobek medalowy Reprezentacja Kanada Igrzyska olimpijskie Złoto Vancouver 2010 pary taneczne Złoto Pjongczang 2018 pary taneczne Złoto Pjongczang 2018 drużynowo Srebro S...
Souastre — miejscowość i gmina — Herb Państwo Francja Region Hauts-de-France Departament Pas-de-Calais Okręg Arras Kod INSEE 62800 Powierzchnia 7,18 km² Populacja (1990) • liczba ludności 352 • gęstość 49 os./km² Kod pocztowy 62111 Położenie na mapie Francji Souastre 50°09′N 2°34′E / 50,150000 2,566667 Portal Francja Souastre – miejscowość i gmina we Francji, w regionie Hauts-de-France, w departamencie Pas-de-Calais. Według danych na rok 1990 gminę zamieszkiwały 352 osoby, a gęstość zaludnienia wynosiła 49 osób/km² (wśród 1549 gmin regionu Nord-Pas-de-Calais Souastre plasuje się na 887. miejscu pod względem liczby ludności, natomiast pod względem powierzchni na miejscu 507.). Bibliografia | Francuski urząd statystyczny ( fr. ) . p • d • e Gminy okręgu Arras Ablain-Saint-Nazaire Ablainzevelle Acheville Achicourt Achiet-le-Grand Achiet-le-Pe...
Na tę stronę wskazuje przekierowanie z „ biegi ”. Zobacz też: bieg rzeki. Biegi w konkurencjach lekkoatletycznych dzielą się na: Bieg na 100 m przez płotki kobiet podczas Olimpiady w Atlancie 1996 Biegacz Start niski z bloku startowego Start wysoki sprinty (biegi krótkie), biegi średnie, biegi długie, biegi przez płotki. Sprint to bieg na krótkich dystansach: 60 metrów (hala), 100 metrów, 200 metrów, 400 metrów, sztafety 4 × 100 metrów i 4 × 400 metrów. Zawodnicy startują na sygnał (strzał) startera z bloków startowych. Każdy zawodnik biegnie po swoim torze (przed zawodami odbywa się losowanie torów albo też numer toru przydzielonego zawodnikowi wynika z miejsca, które zajął on w biegu eliminacyjnym). O kolejności na mecie decyduje pierś zawodnika. W biegach sztafetowych biorą udział zespoły czteroosobowe, konkurencja polega na biegu z pałeczką sztafetową trzymaną w dłoni. Zawodnicy podczas zmian przekazują sobie pałeczkę w wyznaczonej strefie zmian...