Linia kolejowa nr 307

Multi tool use
Linia kolejowa nr 307
|
Namysłów – Kępno
|
Dane podstawowe
|
Zarządca
|
PKP
|
Numer linii
|
307
|
Długość
|
41.364 km
|
Rozstaw szyn
|
1435 mm
|
Prędkość maksymalna
|
30 km/h
|
Przebieg
|
Legenda
|
eksploatowana / istniejąca
|
|
zlikwidowana / rozebrana lub planowana
|
kolej
|
metro lub kolej lekka
|

|

|

|

|
stacja kolejowa/stacja metra
|

|

|

|

|
przystanek
|

|

|

|

|
stacja bez ruchu pasażerskiego
|

|

|

|

|
ładownia, posterunek ruchu itp
|

|

|

|

|
przystanek częściowo używany
|

|

|

|

|
koniec linii
|

|

|

|

|
odcinek
|

|

|

|

|
odcinek w tunelu
|

|

|

|

|
odcinek na estakadzie
|

|

|

|

|
wiadukt
|

|

|

|

|
most
|

|

|

|

|
tunel pod wodą
|

|

|

|

|
zmiana kilometrażu
|

|

|
|
|
granica państwowa / inna
|

|

|

|

|
mijanka
|

|

|

|

|
przejazd kolejowo-drogowy
|

|

|
|
|
przeprawa promowa
|



|
|
|
|
odcinek zelektryfikowany
|
|
|
|
|
|
|
|
143 ↑ Kalety
|
|
|
|
|
0,000
|
Namysłów
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
143 ↓Wrocław Mikołajów
|
|
|
|
|
3,584
|
Kamienna Namysłowska
|
|
|
|
|
8,483
|
Bukowa Śląska
|
|
|
|
|
|
d. 317 ← Syców
|
|
|
|
|
14,043
|
Rychtal
|
|
|
|
|
21,424
|
Buczek
|
|
|
|
|
25,643
|
Trzcinica Wielkopolska
|
|
|
|
|
28,651
|
Laski-Smardze
|
|
|
|
|
33,293
|
Mroczeń
|
|
|
|
|
39,666
|
Kępno Zachodnie
|
|
|
|
|
|
181 ↑ Herby Nowe
|
|
|
|
|
|
272 ↑ Poznań
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
59,939
|
Kępno
|
|
|
|
|
|
272 ↓ Kluczbork
|
|
|
|
|
|
181 ↓ Oleśnica
|
|
|
Portal Transport szynowy
|
Linia kolejowa nr 307 – rozpoczynała swój bieg na stacji Namysłów, w województwie opolskim, natomiast jej koniec umiejscowiony był na stacji Kępno, w województwie wielkopolskim. Była to linia jednotorowa, o szerokości torów 1435 mm, niezelektryfikowana. Obecnie linia jest nieczynna, a tory jej zostały częściowo rozebrane.
Historia linii |
- 2 października 1911 roku – otwarcie odcinka Rychtal – Kępno,
- 2 listopada 1912 roku – otwarcie odcinka Namysłów – Rychtal,
- 1 stycznia 1920 roku – zamknięcie dla ruchu odcinka Bukowa Śląska – Rychtal,
- 1 września 1939 roku – ponowne otwarcie dla ruchu odcinka Bukowa Śląska – Rychtal,
- 1 października 1991 roku – zamknięcie linii dla ruchu osobowego,
- 1 stycznia 1994 roku – zamknięcie linii dla ruchu towarowego,
- Luty 2014 roku – PKP rozpoczyna rozbiórkę linii kolejowej.[1][2]
W okresie międzywojennym, między stacjami Bukowa Śląska i Rychtal, przebiegała ówczesna granica polsko-niemiecka, stąd też w latach 1920-1939 odcinek linii między tymi stacjami był nieczynny. Ruch na całej linii został ponownie wznowiony przez Niemców, z początkiem wojny w 1939 roku.
Według niektórych informacji ostatni pociąg na tej linii przejechał 6 marca 1992 roku. Przyczyną zawieszenia ruchu na linii, jak podano oficjalnie, była osłabiona konstrukcja stalowego wiaduktu na odcinku w pobliżu Namysłowa.
Obecnie samorządy przez które przebiegała rozebrana linia planują budowę w jej miejscu ścieżki rowerowej[3].
Przypisy |
↑ Zdjęcie z początku rozbiórki
↑ Zdjęcie dokumentujące rozbiórkę linii kolejowej
↑ Co dalej ze ścieżką rowerową Kępno – Namysłów?
Linki zewnętrzne |
Linia kolejowa nr 307 w Ogólnopolskiej Bazie Kolejowej – bazakolejowa.pl
Linie kolejowe w Polsce
|
|
1–99
|
|
1 • 2 • 3 • 4 • 6 • 7 • 8 • 9 • 10 • 11 • 12 • 13 • 14 • 15 • 16 • 17 • 18 • 19 • 20 • 21 • 22 • 23 • 24 • 25 • 26 • 27 • 28 • 29 • 30 • 31 • 32 • 33 • 34 • 35 • 36 • 37 • 38 • 39 • 40 • 41 • 42 • 43 • 44 • 45 • 46 • 47 • 48 • 49 • 50 • 51 • 52 • 53 • 54 • 55 • 56 • 57 • 58 • 59 • 60 • 61 • 62 • 63 • 64 • 65 • 66 • 67 • 68 • 69 • 70 • 71 • 72 • 73 • 74 • 75 • 76 • 77 • 78 • 79 • 80 • 81 • 82 • 83 • 84 • 90 • 91 • 92 • 93 • 94 • 95 • 96 • 97 • 98 • 99
|
|
|
100–199
|
|
100 •
101 •
102 •
103 •
104 •
105 •
106 •
107 •
108 •
109 •
110 •
111 •
112 •
113 •
114 •
115 •
116 •
117 •
118 •
119 •
120 •
121 •
123 •
124 •
125 •
126 •
127 •
128 •
129 •
130 •
131 •
132 •
133 •
134 •
135 •
136 •
137 •
138 •
139 •
140 •
141 •
142 •
143 •
144 •
145 •
146 •
147 •
148 •
149 •
150 •
151 •
152 •
153 •
154 •
155 •
156 •
157 •
158 •
159 •
160 •
161 •
162 •
163 •
164 •
165 •
166 •
167 •
168 •
169 •
170 •
171 •
172 •
173 •
174 •
175 •
176 •
177 •
178 •
179 •
180 •
181 •
182 •
183 •
184 •
185 •
186 •
187 •
188 •
189 •
190 •
191 •
192 •
193 •
194 •
195 •
196 •
197 •
198 •
199
|
|
|
200–299
|
|
200 •
201 •
202 •
203 •
204 •
205 •
206 •
207 •
208 •
209 •
210 •
211 •
212 •
213 •
214 •
215 •
216 •
217 •
218 •
219 •
220 •
221 •
222 •
223 •
224 •
225 •
226 •
227 •
228 •
229 •
230 •
230A •
231 •
232 •
233 •
234 •
235 •
236 •
237 •
238 •
239 •
240 •
241 •
242 •
243 •
244 •
245 •
246 •
248 •
249 •
250 •
251 •
252 •
253 •
254 •
256 •
257 •
258 •
259 •
260 •
261 •
262 •
263 •
264 •
265 •
271 •
272 •
273 •
274 •
275 •
276 •
277 •
278 •
279 •
280 •
281 •
282 •
283 •
284 •
285 •
286 •
287 •
288 •
289 •
290 •
291 •
292 •
293 •
294 •
295 •
296 •
297 •
298 •
299
|
|
|
300–395
|
|
300 •
301 •
302 •
303 •
304 •
305 •
306 •
307 •
308 •
309 •
310 •
311 •
312 •
313 •
314 •
315 •
316 •
317 •
318 •
319 •
320 •
321 •
322 •
323 •
324 •
325 •
326 •
327 •
328 •
329 •
330 •
331 •
333 •
334 •
335 •
336 •
337 •
338 •
339 •
340 •
341 •
342 •
343 •
344 •
345 •
346 •
347 •
348 •
349 •
351 •
352 •
353 •
354 •
355 •
356 •
357 •
358 •
359 •
360 •
361 •
362 •
363 •
364 •
365 •
366 •
367 •
368 •
369 •
370 •
371 •
372 •
373 •
374 •
375 •
376 •
377 •
378 •
379 •
380 •
381 •
382 •
383 •
384 •
385 •
386 •
387 •
388 •
389 •
390 •
393 •
394 •
395
|
|
|
401–458
|
|
401 •
402 •
403 •
404 •
405 •
406 •
407 •
408 •
409 •
410 •
411 •
412 •
413 •
414 •
415 •
416 •
417 •
418 •
419 •
420 •
421 •
422 •
423 •
424 •
425 •
426 •
427 •
428 •
429 •
430 •
431 •
432 •
433 •
434 •
435 •
436 •
440 •
445 •
446 •
447 •
448 •
449 •
450 •
451 •
452 •
453 •
454 •
455 •
456 •
457 •
458
|
|
|
501–582
|
|
501 •
502 •
503 •
504 •
505 •
506 •
507 •
509 •
510 •
511 •
512 •
513 •
514 •
515 •
516 •
517 •
518 •
520 •
521 •
522 •
523 •
524 •
525 •
526 •
527 •
528 •
529 •
530 •
531 •
532 •
533 •
534 •
535 •
536 •
537 •
538 •
539 •
540 •
541 •
542 •
543 •
544 •
545 •
546 •
547 •
548 •
549 •
561 •
562 •
563 •
564 •
565 •
566 •
567 •
568 •
569 •
570 •
571 •
572 •
573 •
574 •
575 •
576 •
577 •
578 •
579 •
580 •
581 •
582
|
|
|
601–699
|
|
601 •
602 •
603 •
604 •
605 •
606 •
607 •
608 •
609 •
610 •
611 •
612 •
613 •
614 •
615 •
616 •
617 •
618 •
619 •
620 •
624 •
625 •
651 •
652 •
653 •
654 •
655 •
656 •
657 •
658 •
659 •
660 •
661 •
662 •
663 •
664 •
666 •
667 •
668 •
669 •
670 •
671 •
672 •
673 •
675 •
676 •
677 •
678 •
679 •
680 •
681 •
682 •
683 •
684 •
685 •
686 •
687 •
688 •
689 •
690 •
691 •
693 •
694 •
695 •
698 •
699
|
|
|
700–786
|
|
700 •
701 •
702 •
703 •
704 •
705 •
706 •
707 •
709 •
710 •
711 •
712 •
713 •
714 •
715 •
716 •
717 •
719 •
720 •
721 •
722 •
723 •
724 •
725 •
726 •
727 •
728 •
729 •
730 •
731 •
732 •
733 •
734 •
735 •
736 •
737 •
738 •
739 •
740 •
741 •
742 •
743 •
744 •
745 •
746 •
747 •
750 •
751 •
752 •
753 •
754 •
755 •
756 •
757 •
758 •
759 •
760 •
761 •
762 •
763 •
764 •
765 •
766 •
767 •
768 •
769 •
771 •
772 •
773 •
774 •
775 •
776 •
777 •
778 •
779 •
780 •
781 •
782 •
786
|
|
|
801–899
|
|
801 •
802 •
803 •
804 •
805 •
806 •
807 •
808 •
809 •
810 •
811 •
812 •
813 •
814 •
815 •
816 •
817 •
818 •
819 •
820 •
821 •
822 •
823 •
824 •
825 •
826 •
827 •
829 •
830 •
831 •
832 •
833 •
834 •
835 •
836 •
837 •
838 •
839 •
840 •
841 •
842 •
843 •
844 •
845 •
846 •
847 •
848 •
851 •
854 •
855 •
857 •
860 •
861 •
862 •
863 •
864 •
865 •
866 •
867 •
868 •
869 •
870 •
871 •
872 •
873 •
874 •
875 •
876/214 (Infra Silesia) •
877 •
878 •
880 •
881 •
882 •
883 •
884 •
885 •
886 •
887 •
888 •
889 •
890 •
891 •
893 •
894 •
895 •
896 •
897 •
898 •
899
|
|
|
900–999
|
|
900 •
901 •
902 •
903 •
904 •
905 •
906 •
907 •
908 •
909 •
910 •
911 •
912 •
913 •
914 •
915 •
916 •
917 •
918 •
919 •
920 •
921 •
922 •
923 •
924 •
925 •
926 •
927 •
928 •
929 •
930 •
931 •
932 •
933 •
934 •
935 •
936 •
937 •
938 •
939 •
940 •
941 •
942 •
943 •
944 •
945 •
946 •
947 •
948 •
949 •
950 •
951 •
954 •
955 •
956 •
957 •
958 •
959 •
960 •
961 •
962 •
963 •
964 •
965 •
966 •
967 •
968 •
969 •
970 •
971 •
972 •
973 •
974 •
975 •
976 •
977 •
978 •
979 •
980 •
981 •
982 •
983 •
984 •
985 •
986 •
987 •
988 •
989 •
990 •
991 •
992 •
993 •
994 •
995 •
996 •
997 •
998 •
999
|
|
|
Portal:Transport szynowy • Wikiprojekt:Transport szynowy
|
|
mWV8CQ9qjn2hQgJWTm,3I E
Popular posts from this blog
Scott Moir Tessa Virtue i Scott Moir w 2016 r. Reprezentacja Kanada Data i miejsce urodzenia 2 września 1987 London Wzrost 180 cm Konkurencja Pary taneczne Partner sportowy Tessa Virtue Trener Marie-France Dubreuil, Patrice Lauzon, Romain Haguenauer Poprzednio: Marina Zujewa, Oleg Epstein, Igor Szpilband, Johnny Johns, Carol Moir, Paul MacIntosh, Suzanne Killing Klub Montreal International School of Skating Poprzednio: Arctic Edge FSC Ilderton Skating Club Lokalizacja treningowa Montreal Poprzednio: Canton Kitchener Rekordy życiowe ISU przed sezonem 2018/2019 Nota łączna 206,07 Igrzyska Olimpijskie 2018 Taniec krótki 83,67 Igrzyska Olimpijskie 2018 Taniec dowolny 122,40 Igrzyska Olimpijskie 2018 Dorobek medalowy Reprezentacja Kanada Igrzyska olimpijskie Złoto Vancouver 2010 pary taneczne Złoto Pjongczang 2018 pary taneczne Złoto Pjongczang 2018 drużynowo Srebro S...
Souastre — miejscowość i gmina — Herb Państwo Francja Region Hauts-de-France Departament Pas-de-Calais Okręg Arras Kod INSEE 62800 Powierzchnia 7,18 km² Populacja (1990) • liczba ludności 352 • gęstość 49 os./km² Kod pocztowy 62111 Położenie na mapie Francji Souastre 50°09′N 2°34′E / 50,150000 2,566667 Portal Francja Souastre – miejscowość i gmina we Francji, w regionie Hauts-de-France, w departamencie Pas-de-Calais. Według danych na rok 1990 gminę zamieszkiwały 352 osoby, a gęstość zaludnienia wynosiła 49 osób/km² (wśród 1549 gmin regionu Nord-Pas-de-Calais Souastre plasuje się na 887. miejscu pod względem liczby ludności, natomiast pod względem powierzchni na miejscu 507.). Bibliografia | Francuski urząd statystyczny ( fr. ) . p • d • e Gminy okręgu Arras Ablain-Saint-Nazaire Ablainzevelle Acheville Achicourt Achiet-le-Grand Achiet-le-Pe...
Ten artykuł dotyczy klubu piłkarskiego. Zobacz też: Stal Mielec – listę artykułów dotyczących wielosekcyjnego klubu sportowego istniejącego w latach 1939-1997 oraz klubów o tej nazwie w innych dyscyplinach sportowych. Stal Mielec Pełna nazwa PGE FKS Stal Mielec Przydomek Biało-Niebiescy Barwy biało-niebieskie Data założenia 10 kwietnia 1939 (jako sekcja klubu sportowego PZL Mielec ) 1997 (jako samodzielny klub MKP Stal Mielec ) Debiut w najwyższej lidze 19 marca 1961 Stal Mielec 1:1 ŁKS Łódź Liga I liga Adres ul. Solskiego 1, 39-300 Mielec Stadion Stadion przy ul. Solskiego 1 Numer KRS 0000151051 Prezes Jacek Orłowski Trener Artur Skowronek [1] Asystent trenera Maciej Serafiński Multimedia w Wikimedia Commons Strona internetowa Ten artykuł jest częścią cyklu: FKS Stal Mielec Stal Mielec w polskiej lidze Stal Mielec w Pucharze Polski Stal Mielec w europej...