Linia kolejowa nr 301



































Linia kolejowa nr 301

Opole Główne - Namysłów

Dane podstawowe

Zarządca

PKP PLK
Numer linii
301
Tabela SRJP
201
Długość
59,882 km

Rozstaw szyn
1435 mm

Prędkość maksymalna
80 km/h







Portal Portal Transport szynowy

Linia kolejowa nr 301 łączy Opole i Namysłów. W całości znajduje się na terenie województwa opolskiego. Linia jest częściowo nieprzejezdna, a ruch pasażerski prowadzony jest jedynie na części linii między Opolem a Jełową, przez pociągi kursujące w relacjach łączących Opole i Kluczbork. Kursy te są realizowane przez autobusy szynowe.


Linia została oddana do użytku w 1889 roku. W 1992 zawieszono ruch na odcinku Jełowa - Namysłów, a w 2000 roku na całej długości linii. W 2005 roku wznowiono ruch pasażerski na odcinku Opole - Jełowa. Na odcinku Namysłów - Jastrzębie kursują czasem pociągi towarowe. Między Biestrzykowicami, a Jełową linia jest nieprzejezdna.


W 2014 roku rozpoczęła się rozbudowa tartaku w Murowie. Po wykonaniu inwestycji produkcja w zakładzie ma zostać kilkukrotnie zwiększona. Zgodnie z założeniami aby ograniczyć ruch samochodów ciężarowych koleją do tartaku będzie dowożona tarcica, a wywożone przetworzone drewno[1][2]. W 2016 roku rozstrzygnięto przetarg na remont mostów w km 9,354 i 14,985, który wygrało Dolnośląskie Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Kolejowej Dolkom we Wrocławiu[3].




Budynek stacyjny w Jełowej





Autobus szynowy SA109-008 wjeżdża na most przez Małą Panew podczas przejazdu na linii kolejowej nr 301 z Opola do Kluczborka.




Rozkradzione torowisko na odcinku Jełowa - Mańczok



Przypisy |




  1. Stora Enso rozbudowuje tartak w Murowie


  2. Opolskie przeznaczy 85 mln zł na remonty linii kolejowych: "Kolej dla przemysłu..."


  3. https://zamowienia.plk-sa.pl/servlet/HomeServlet?MP_module=main&MP_action=bestOfferDetails&demandIdentity=166720





Popular posts from this blog

Morgemoulin

Scott Moir

Souastre