Sirio











































Sirio

Tramwaj Sirio w Mediolanie
Tramwaj Sirio w Mediolanie
Dane techniczne
Liczba członów
5-7
Długość
20 000-50 000 mm
Szerokość
2 300-2 650 mm
Wysokość
3 300 mm
Liczba i moc silników
4/2 × 106 kW
Prędkość maksymalna
70 km/h
Wnętrze
Liczba miejsc siedzących
31-83
Niskopodłogowość
100%

Portal Portal Transport szynowy



Tramwaj Sirio w Neapolu




Tramwaj Sirio w Atenach




Tramwaj Sirio w wersji siedmioczłonowej w Mediolanie




Tramwaj Sirio w Göteborgu




Tramwaj Sirio w Bergamo




Tramwaj Sirio we Florencji


Sirio − niskopodłogowe tramwaje produkcji włoskiego producenta AnsaldoBreda.




Spis treści






  • 1 Konstrukcja


  • 2 Produkowane odmiany


    • 2.1 Ateny


    • 2.2 Göteborg


    • 2.3 Mediolan


    • 2.4 Sassari


    • 2.5 Neapol


    • 2.6 Kayseri


    • 2.7 Samsun




  • 3 Eksploatacja


    • 3.1  Grecja


    • 3.2  Włochy


    • 3.3  Szwecja


    • 3.4  Turcja




  • 4 Zobacz też


  • 5 Przypisy


  • 6 Bibliografia





Konstrukcja |


Tramwaje Sirio produkowane są jako modułowe dzięki czemu mogą powstawać tramwaje o długości od 20 do 50 m, szerokości od 2,3 do 2,65 m, oraz z różnym rozplanowaniem wnętrza oraz drzwi. Szerokość drzwi dwuskrzydłowych wynosi 1,3 m, a drzwi jednoskrzydłowych 90 cm, wysokość drzwi wynosi 2 m. W tramwajach Sirio zastosowano silniki trójfazowe prądu przemiennego o mocy 106 kW każdy, po dwa na każdy wózek napędowy. Tramwaje w zależności od wymagań zamawiającego mogą jeździć pod napięciem wynoszącym od 550 V DC do 1200 V DC. Tramwaje Sirio generalnie są w 100% niskopodłogowe. Podłoga umieszczona jest 350 mm nad główką szyny, tylko w kabinie motorniczego jest ona nieco wyżej bo 850 mm nad główką szyny.



Produkowane odmiany |



Ateny |


Tramwaje Sirio zamówione przez Ateny są dwukierunkowe, pięcioczłonowe, w całości niskopodłogowe o długości 31,9 m. W członach skrajnych zastosowano drzwi jednoskrzydłowe, natomiast w członach 2 i 4 zastosowano drzwi dwuskrzydłowe. Pierwsze tramwaje do Aten trafiły w 2002, łącznie zamówiono 35 tramwajów tego typu. Podobne tramwaje zamówiły miasta: Florencja oraz Bergamo. Tramwaje dla Aten, Florencji i Bergamo wyposażono w 4 silniki o mocy 106 kW każdy. Prędkość tramwajów wynosi 70km/h.



Göteborg |


Odmienną konstrukcję mają tramwaje Sirio dla Szwedzkiego miasta Göteborg. Tramwaje dla Göteborga są jednokierunkowe o długości 29,4 m i szerokości 2,65 m. Mają także większą prędkość maksymalną wynoszącą 80 km/h. W tramwajach zastosowano 4 wózki o mocy 106 kW każdy. Tramwaje zostały wyposażone w cztery pary drzwi dwuskrzydłowych. Łącznie do Göteborga trafiło 40 tramwajów.



Mediolan |


Tramwaje dla Mediolanu powstały w dwóch wersjach: pięcioczłonowej oraz siedmioczłonowej. Tramwaje są jednokierunkowe o szerokości 2,4 m. Tramwaje pięcioczłonowe są długości 25 m. Drzwi dwuskrzydłowe umieszczono w członach 2 i 4, natomiast drzwi jednoskrzydłowe w członach 1 i 5. Jeden tramwaj może przewieść 198 pasażerów w tym 52 na miejscach siedzących. Tramwaje siedmioczłonowe są długości 35 m i posiadają 3 pary drzwi dwuskrzydłowych w członach 2, 4 i 6, a drzwi jednoskrzydłowe w członach 1 i 7. Tramwaje w wersji siedmioczłonowej mogą przewieść 309 pasażerów w tym 63 na miejscach siedzących. Napięcie w sieci trakcyjnej pod którym jeżdżą tramwaje Sirio w Mediolanie wynosi 600 V. Prędkość tramwajów wynosi 70 km/h. Tramwaje posiadają cztery silniki o mocy 106 kW każdy. Łącznie wyprodukowano 35 tramwajów pięcioczłonowych i 58 siedmioczłonowych.



Sassari |


Kolejnym włoskim miastem które eksploatuje tramwaje Sirio jest Sassari, które posiada 4 dwukierunkowe, dwustronne i dwu systemowe tramwaje o długości 27,5 m i szerokości 2,4 m. Wagony poruszają się po trasie o szerokości toru wynoszącej 950 mm. Napięcie w sieci pod którym pracują wynosi 750 V. Tramwaje wyposażono w cztery silniki po dwa na każdym wózku. Tramwaj może przewieść 189 pasażerów w tym 38 na miejscach siedzących. Tramwaje mogą rozwinąć prędkość 70 km/h.



Neapol |


Tramwaje Sirio dla Neapolu wyprodukowano w wersji trzyczłonowej, dwukierunkowej o długości 19,8 m i szerokości 2,3 m. W tramwaju może jechać 155 pasażerów w tym 31 na miejscach siedzących. Tramwaje wyposażono w jeden wózek napędowy. Maksymalna prędkość tramwajów wynosi 70 km/h.



Kayseri |


Tramwaje dla tureckiego miasta Kayseri są pięcioczłonowe, dwukierunkowe i dwustronne o długości 32,4 m i szerokości 2,65 m. W członach skrajnych oraz w członie czwartym zastosowano drzwi jednoskrzydłowe, a w członie drugim zastosowano dwie pary drzwi dwuskrzydłowych. Tramwaje poruszają się pod napięciem wynoszącym 750 V DC. Maksymalna prędkość tramwajów wynosi 75 km/h. Tramwaj może pomieścić 206 pasażerów w tym 64 na miejscach siedzących. Łącznie dostarczono 22 tramwaje.



Samsun |


Kolejnym miastem tureckim które zamówiło tramwaje Sirio jest Samsun, który zamówił 16 tramwajów o długości 32 m i szerokości 2,65 m. W tramwaju będzie mogło jechać 279 pasażerów. Wagony zostaną wyposażone w cztery silniki[1].



Eksploatacja |


Obecnie tramwaje kursują w 9 miastach:



 Grecja |

















Miasto
Lata dostaw
Liczba, szt.
Numery
Uwagi

Ateny
2002 – 2004
35
10001 – 10035
 


 Włochy |













































Miasto
Lata dostaw
Liczba, szt.
Numery
Uwagi

Bergamo
2009
14



Florencja
1972 – 1986
17
1001 – 1017


Mediolan
2002 – ?
122
7101 – 7158, 7501 – 7535, 7602 – 7628
tramwaje są w wersji pięcioczłonowej i siedmioczłonowej

Neapol
2004
22
1101 – 1122


Sassari
2006
4
01 – 04



 Szwecja |

















Miasto
Lata dostaw
Liczba, szt.
Numery
Uwagi

Göteborg
2004 – 2009
40
401 – 440
 


 Turcja |
























Miasto
Lata dostaw
Liczba, szt.
Numery
Uwagi

Kayseri

22



Samsun

16




Zobacz też |



  • Tramwaje w Atenach

  • Tramwaje we Florencji

  • Tramwaje w Sassari

  • Tramwaje w Göteborgu



Przypisy |




  1. informacje dotyczące tramwajów Sirio dla Samsun



Bibliografia |



  • Infotram:Tramwaje AnsaldoBreda Sirio

  • spis tramwajów Sirio

  • spis tramwajów Sirio na phototrans.eu




Popular posts from this blog

Morgemoulin

Scott Moir

Souastre