Steve Russell

Multi tool use
|
 Steve Russell przy PDP-1 (2007)
|
Data i miejsce urodzenia
|
1937 Hartford, Connecticut, Stany Zjednoczone
|
Zawód
|
programista
|

|
Multimedia w Wikimedia Commons
|
|
Steve Russell (ur. 1937 w Hartford w stanie Connecticut) – amerykański programista i projektant gier komputerowych, znany jako autor pierwszego interpretera Lisp oraz gry Spacewar!.
Jeszcze jako student Massachusetts Institute of Technology w 1959 roku, pracując z Johnem McCarthym nad sztuczną inteligencją, stworzył pierwszy interpreter języka programowania Lisp dla komputera IBM 704[1]. Z inspiracji powieściami science fiction[2] na komputerze PDP-1 Russell skonstruował w 1961 roku[2][3] grę komputerową Spacewar!, uznawaną za jedną z pierwszych gier wideo[4].
Po studiach pracował jako programista dla różnych przedsiębiorstw[3].
Przypisy |
↑ Franciscus Faase: The origin of CAR and CDR in LISP (ang.). [dostęp 2013-08-20].
↑ ab Mary Bellis: The History of Spacewar (ang.). About.com. [dostęp 2013-08-20].
↑ ab Steve "Slug" Russell (ang.). Computer History Museum. [dostęp 2013-08-18].
↑ 13th Annual Game Developers Choice Awards To Honor "The Art Of Video Games" Smithsonian Exhibit Curator Chris Melissinos With Ambassador Award And Spacewar! Creator Steve Russell With The Pioneer Award (ang.). PRNewswire, 2013-02-21. [dostęp 2013-08-20].
Kontrola autorytatywna (osoba):
ISNI: 0000 0003 7144 308X
VIAF: 251102704
BnF: 16604008r
- WorldCat
aguB3d
Popular posts from this blog
Scott Moir Tessa Virtue i Scott Moir w 2016 r. Reprezentacja Kanada Data i miejsce urodzenia 2 września 1987 London Wzrost 180 cm Konkurencja Pary taneczne Partner sportowy Tessa Virtue Trener Marie-France Dubreuil, Patrice Lauzon, Romain Haguenauer Poprzednio: Marina Zujewa, Oleg Epstein, Igor Szpilband, Johnny Johns, Carol Moir, Paul MacIntosh, Suzanne Killing Klub Montreal International School of Skating Poprzednio: Arctic Edge FSC Ilderton Skating Club Lokalizacja treningowa Montreal Poprzednio: Canton Kitchener Rekordy życiowe ISU przed sezonem 2018/2019 Nota łączna 206,07 Igrzyska Olimpijskie 2018 Taniec krótki 83,67 Igrzyska Olimpijskie 2018 Taniec dowolny 122,40 Igrzyska Olimpijskie 2018 Dorobek medalowy Reprezentacja Kanada Igrzyska olimpijskie Złoto Vancouver 2010 pary taneczne Złoto Pjongczang 2018 pary taneczne Złoto Pjongczang 2018 drużynowo Srebro S...
Souastre — miejscowość i gmina — Herb Państwo Francja Region Hauts-de-France Departament Pas-de-Calais Okręg Arras Kod INSEE 62800 Powierzchnia 7,18 km² Populacja (1990) • liczba ludności 352 • gęstość 49 os./km² Kod pocztowy 62111 Położenie na mapie Francji Souastre 50°09′N 2°34′E / 50,150000 2,566667 Portal Francja Souastre – miejscowość i gmina we Francji, w regionie Hauts-de-France, w departamencie Pas-de-Calais. Według danych na rok 1990 gminę zamieszkiwały 352 osoby, a gęstość zaludnienia wynosiła 49 osób/km² (wśród 1549 gmin regionu Nord-Pas-de-Calais Souastre plasuje się na 887. miejscu pod względem liczby ludności, natomiast pod względem powierzchni na miejscu 507.). Bibliografia | Francuski urząd statystyczny ( fr. ) . p • d • e Gminy okręgu Arras Ablain-Saint-Nazaire Ablainzevelle Acheville Achicourt Achiet-le-Grand Achiet-le-Pe...
Na tę stronę wskazuje przekierowanie z „ biegi ”. Zobacz też: bieg rzeki. Biegi w konkurencjach lekkoatletycznych dzielą się na: Bieg na 100 m przez płotki kobiet podczas Olimpiady w Atlancie 1996 Biegacz Start niski z bloku startowego Start wysoki sprinty (biegi krótkie), biegi średnie, biegi długie, biegi przez płotki. Sprint to bieg na krótkich dystansach: 60 metrów (hala), 100 metrów, 200 metrów, 400 metrów, sztafety 4 × 100 metrów i 4 × 400 metrów. Zawodnicy startują na sygnał (strzał) startera z bloków startowych. Każdy zawodnik biegnie po swoim torze (przed zawodami odbywa się losowanie torów albo też numer toru przydzielonego zawodnikowi wynika z miejsca, które zajął on w biegu eliminacyjnym). O kolejności na mecie decyduje pierś zawodnika. W biegach sztafetowych biorą udział zespoły czteroosobowe, konkurencja polega na biegu z pałeczką sztafetową trzymaną w dłoni. Zawodnicy podczas zmian przekazują sobie pałeczkę w wyznaczonej strefie zmian...