Rajdowe Mistrzostwa Świata 1973
| ||
| Liczba rajdów | 13 | |
| Pierwsza runda | ||
| Ostatnia runda | ||
Następny sezon | ||
Rezultaty Rajdowych Mistrzostw Świata w 1973 roku, 1. sezonu mistrzostw.
Spis treści
1 Kalendarz
2 Klasyfikacje
2.1 Klasyfikacja generalna kierowców
2.2 Klasyfikacja generalna producentów
Kalendarz |
| Runda | Data | Rajd | Zwycięzca | Samochód | |
|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 19.01 - 26.01 | Alpine Renault A110 1800 | Wyniki | ||
| 2 | 15.02 - 18.02 | Saab 96 V4 | Wyniki | ||
| 3 | 13.03 - 18.03 | Alpine Renault A110 1800 | Wyniki | ||
| 4 | 19.04 - 23.04 | Datsun 240Z | Wyniki | ||
| 5 | 8.05 - 13.05 | Alpine Renault A110 | Wyniki | ||
| 6 | 23.05 - 28.05 | Alpine Renault A110 | Wyniki | ||
| 7 | 12.06 - 15.06 | Fiat 124 SC Abarth Rallye | Wyniki | ||
| 8 | 3.08 - 5.08 | Ford Escort RS1600 | Wyniki | ||
| 9 | 12.09 - 14.09 | BMW 2002Tii | Wyniki | ||
| 10 | 10.10 - 13.10 | Alpine Renault A110 1800 | Wyniki | ||
| 11 | 31.10 - 4.11 | Toyota Corolla | Wyniki | ||
| 12 | 17.11 - 21.11 | Ford Escort RS1600 | Wyniki | ||
| 13 | 1.12 - 2.12 | Alpine Renault A110 | Wyniki |
Klasyfikacje |
Klasyfikacja generalna kierowców |
Do końca 1976 roku nie prowadzono klasyfikacji kierowców. Gdyby zastosować taki sam system punktacji jak w przypadku klasyfikacji producentów, najlepszym kierowcą okazałby się Francuz Jean-Luc Thérier.
Klasyfikacja generalna producentów |
Punkty dla producenta zdobywał najwyżej sklasyfikowany samochód danej marki według klucza 20-15-12-10-8-6-4-3-2-1. Liczyło się rzeczywiste miejsce w klasyfikacji rajdu (przykładowo pierwsze trzy miejsca w rajdzie Monte Carlo zajęło Alpine Renault, więc następny w klasyfikacji Ford otrzymał punkty za czwarte miejsce). Do klasyfikacji wliczanych było 8 z 13 najlepszych wyników.
| Poz. | Producent | Suma punktów | |||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Alpine Renault | 20 | 12 | 20 | - | 20 | 20 | - | - | 15 | 20 | - | (8) | 20 | 147 |
| 2 | Fiat | 4 | 8 | 10 | (3) | 6 | 15 | 20 | (3) | 6 | 15 | - | (1) | - | 84 |
| 3 | Ford | 10 | - | 2 | - | - | 4 | - | 20 | - | - | 10 | 20 | 10 | 76 |
| 4 | Volvo | - | 2 | - | - | 2 | - | - | 15 | - | - | 15 | 10 | - | 44 |
| 5 | Saab | - | 20 | - | - | - | - | - | 10 | 12 | - | - | - | - | 42 |
| 6 | Datsun | 2 | - | - | 20 | - | - | - | - | - | - | 12 | - | - | 34 |
| 7 | Citroën | - | - | 12 | - | 15 | 6 | - | - | - | - | - | - | - | 33 |
| 8 | BMW | - | 4 | - | - | - | - | - | - | 20 | - | - | 4 | - | 28 |
| 9 | Porsche | - | - | 8 | - | - | - | - | 12 | 4 | - | - | - | 3 | 27 |
| 10 | Toyota | - | - | - | - | - | 2 | - | - | 3 | - | 20 | - | - | 25 |
| 11 | Opel | - | 1 | 4 | - | - | - | - | 8 | - | 2 | - | 6 | 4 | 25 |
| 12 | Polski Fiat | - | - | - | - | - | - | 12 | - | - | - | 6 | - | - | 18 |
| 13 | Lancia | 3 | 10 | - | - | - | - | - | - | - | 4 | - | - | - | 17 |
| 14 | Wartburg | - | - | - | - | - | - | 15 | - | - | - | - | - | - | 15 |
| 15 | Volkswagen | - | 6 | - | - | - | 8 | - | - | 1 | - | - | - | - | 15 |
| 16 | Peugeot | - | - | - | 12 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | 13 |
| 17 | Mitsubishi | - | - | - | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 4 |
| 18 | Škoda | - | 3 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 3 |
| 19 | Alfa Romeo | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 2 | 2 |
| 20 | Audi | - | - | - | - | - | 1 | - | - | - | - | - | - | 1 | 2 |
| Klucz punktacji: 20-15-12-10-8-6-4-3-2-1 | |||||||||||||||
| |||||
| |||||