Rajdowe Mistrzostwa Świata 1989

Multi tool use
| ||
![]() | ||
Liczba rajdów |
13 |
|
Pierwsza runda |
Rajd Szwecji |
|
Ostatnia runda |
Rajd Wielkiej Brytanii |
|
Mistrzowie | ||
Kierowcy |
Miki Biasion |
|
Konstruktorzy |
Lancia |
|
Poprzedni sezon • Następny sezon |

Francuski kierowca Saby Bruno jadący Lancią Deltą podczas Rajdu Monte Carlo w 1989 roku
Rajdowe Mistrzostwa Świata w roku 1989 były 17 sezonem Rajdowych Mistrzostwach Świata FIA. Sezon składał się z 13 rajdów. Mistrzem świata kierowców rajdowych w roku 1989 został włoski kierowca Miki Biasion startujący samochodem Lancia Delta Integrale, wyprzedził on Alexa Fiorio i Juha Kankkunena. Tytuł konstruktorów wygrała Lancia przed Toyotą i Mazdą.
Spis treści
1 Kalendarz
2 Zespoły i kierowcy
3 Wyniki
3.1 System punktacji
3.2 Klasyfikacja kierowców
3.3 Klasyfikacja zespołowa
3.4 Puchar kierowców samochodów produkcyjnych
4 Linki zewnętrzne
Kalendarz |
Runda |
Data |
Nazwa rajdu |
Zwycięzca |
---|---|---|---|
1 |
6-8 stycznia | ![]() |
![]() |
2 |
21–26 stycznia | ![]() |
![]() |
3 |
28 lutego-4 marca | ![]() |
![]() |
4 |
31 marca-4 kwietnia | ![]() |
![]() |
5 |
23-26 kwietnia | ![]() |
![]() |
6 |
27 maja-1 czerwca | ![]() |
![]() |
7 |
15-18 lipca | ![]() |
![]() |
8 |
1-5 sierpnia | ![]() |
![]() |
9 |
25-27 sierpnia | ![]() |
![]() |
10 |
14–17 września | ![]() |
![]() |
11 |
8–12 października | ![]() |
![]() |
12 |
29 października-2 listopada | ![]() |
![]() |
13 |
19–23 listopada | ![]() |
![]() |
Zespoły i kierowcy |
Zespół |
Producent |
Samochód |
Opony |
Kierowca |
Pilot |
Rundy |
---|---|---|---|---|---|---|
![]() |
Mazda |
323 4WD |
M |
![]() |
![]() |
1–2, 9, 13 |
![]() |
![]() |
1, 7, 10, 13 |
||||
![]() |
![]() |
2, 9 |
||||
![]() |
13 |
|||||
![]() |
![]() |
1, 9, 13 |
||||
![]() |
![]() |
1 |
||||
![]() |
9 |
|||||
![]() |
![]() |
1–3, 6, 9, 11–13 |
||||
![]() |
4 |
|||||
![]() |
![]() |
7, 10 |
||||
![]() |
![]() |
7, 10 |
||||
![]() |
Lancia |
Delta Integral Delta Integrale 16V |
M |
![]() |
![]() |
1, 8 |
![]() |
![]() |
2 |
||||
![]() |
5 |
|||||
![]() |
![]() |
2–4, 6, 9, 11 |
||||
![]() |
![]() |
2–3, 5–6, 9, 11 |
||||
![]() |
![]() |
3, 9–10 |
||||
![]() |
![]() |
4, 8 |
||||
![]() |
![]() |
5 |
||||
![]() |
Toyota |
Celica GT-Four ST165 Supra Turbo |
P |
![]() |
![]() |
1, 6, 9–10, 13 |
![]() |
![]() |
1 |
||||
![]() |
![]() |
2–3, 5–6, 9–11, 13 |
||||
![]() |
![]() |
2–4 |
||||
![]() |
![]() |
2, 5–6, 11 |
||||
![]() |
![]() |
2–3, 5–6, 9, 11, 13 |
||||
![]() |
![]() |
4 |
||||
![]() |
![]() |
13 |
||||
![]() |
Vauxhall Opel |
Astra GTE Kadett GSI 16V |
M |
![]() |
![]() |
1, 7, 10, 13 |
![]() |
![]() |
1, 7, 9, 13 |
||||
![]() |
![]() |
9–10 |
||||
![]() |
13 |
|||||
![]() |
![]() |
13 |
||||
![]() |
![]() |
13 |
||||
![]() |
Lancia |
Delta Integrale |
M |
![]() |
![]() |
2–3, 6, 8, 10–11 |
![]() |
4 |
|||||
![]() |
![]() |
2 |
||||
![]() |
11 |
|||||
![]() |
![]() |
3, 6 |
||||
![]() |
Mitsubishi |
Galant VR-4 |
M |
![]() |
![]() |
2, 6, 9, 13 |
![]() |
![]() |
3, 6 |
||||
![]() |
7, 10 |
|||||
![]() |
![]() |
6 |
||||
![]() |
![]() |
7, 10 |
||||
![]() |
![]() |
9 |
||||
![]() |
![]() |
13 |
||||
![]() |
Audi |
90 Quattro 200 Quattro Coupé Quattro |
M |
![]() |
![]() |
2–3, 5–6, 11–12 |
![]() |
![]() |
3, 8 |
||||
![]() |
![]() |
4, 6 |
||||
![]() |
10 |
|||||
![]() |
12 |
|||||
![]() |
![]() |
6, 9, 11, 13 |
||||
![]() |
![]() |
7 |
||||
![]() |
BMW |
M3 |
P |
![]() |
![]() |
2–3, 5, 9, 11 |
![]() |
![]() |
5 |
||||
![]() |
![]() |
5 |
||||
![]() |
![]() |
5 |
||||
![]() |
Renault |
5 GT Turbo |
M |
![]() |
![]() |
2, 5, 10–12 |
![]() |
![]() |
5 |
||||
![]() |
5 |
|||||
![]() |
Ford |
Sierra RS Cosworth |
M P |
![]() |
![]() |
3 |
![]() |
![]() |
5 |
||||
![]() |
![]() |
5 |
||||
![]() |
13 |
|||||
![]() |
![]() |
5, 13 |
||||
![]() |
![]() |
7, 13 |
||||
![]() |
![]() |
7, 13 |
||||
![]() |
![]() |
13 |
||||
![]() |
Nissan |
200SX |
D |
![]() |
![]() |
4 |
![]() |
![]() |
4 |
||||
![]() |
![]() |
4 |
||||
![]() |
![]() |
4 |
||||
![]() |
![]() |
6 |
||||
![]() |
![]() |
12 |
||||
![]() |
Volkswagen |
Golf GTI 16V |
P |
![]() |
![]() |
4 |
![]() |
![]() |
4 |
||||
![]() |
Subaru |
RX Turbo |
D |
![]() |
![]() |
4, 7–8, 10 |
![]() |
![]() |
4 |
||||
![]() |
![]() |
4 |
||||
![]() |
![]() |
8 |
Wyniki |
System punktacji |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Punktacja kierowców |
20 |
15 |
12 |
10 |
8 |
6 |
4 |
3 |
2 |
1 |
Punktacja zespołów |
20 |
17 |
14 |
12 |
10 |
8 |
6 |
4 |
2 |
1 |
Klasyfikacja kierowców |
|
Klasyfikacja zespołowa |
Miejsce |
Zespół |
MCO ![]() |
PRT ![]() |
KEN ![]() |
FRA ![]() |
GRE ![]() |
ARG ![]() |
FIN ![]() |
AUS ![]() |
ITA ![]() |
GBR ![]() |
Pkt |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 |
![]() |
20 | 20 | 20 | 20 | 20 | 20 | (8) | (14) | 20 | 140 |
|
2 |
![]() |
10 | 12 | 14 | 14 | 20 | 14 | 17 |
101 |
|||
3 |
![]() |
12 | 12 | 17 | 10 | 8 | 8 |
67 |
||||
4 |
![]() |
12 | 20 | 6 | 20 |
58 |
||||||
5 |
![]() |
2 | 12 | 3 | 8 | 12 | 6 | 43 |
||||
6 |
![]() |
4 | 10 | 17 | 6 | 37 |
||||||
7 |
![]() |
9 | 11 | 10 | 30 |
|||||||
8 |
![]() |
17 | 1 | 18 |
||||||||
9 |
![]() |
14 | 14 |
|||||||||
10 |
![]() |
10 | 15 |
|||||||||
11 |
![]() |
8 | 1 |
9 |
||||||||
12 |
![]() |
6 | 1 | 7 |
||||||||
13 |
![]() |
6 | 6 |
|||||||||
14 |
![]() |
3 | 3 |
|||||||||
15 |
![]() |
1 | 1 |
|||||||||
Miejsce |
Zespół |
MCO ![]() |
PRT ![]() |
KEN ![]() |
FRA ![]() |
GRE ![]() |
ARG ![]() |
FIN ![]() |
AUS ![]() |
ITA ![]() |
GBR ![]() |
Pkt |
Puchar kierowców samochodów produkcyjnych |
|
|
|
tASHbO5K0wq0j4n,B,g,7LMsoscda VezEivgpHvFWnDzSF3H1 LM 9bKfB,Oyq,u6VPpXCBBE83azQF,uOtdo 50mnL,fg2