Rajdowe Mistrzostwa Świata 1989
| ||
![]() | ||
Liczba rajdów | 13 | |
Pierwsza runda | Rajd Szwecji | |
Ostatnia runda | Rajd Wielkiej Brytanii | |
Mistrzowie | ||
Kierowcy | Miki Biasion | |
Konstruktorzy | Lancia | |
Poprzedni sezon • Następny sezon |

Francuski kierowca Saby Bruno jadący Lancią Deltą podczas Rajdu Monte Carlo w 1989 roku
Rajdowe Mistrzostwa Świata w roku 1989 były 17 sezonem Rajdowych Mistrzostwach Świata FIA. Sezon składał się z 13 rajdów. Mistrzem świata kierowców rajdowych w roku 1989 został włoski kierowca Miki Biasion startujący samochodem Lancia Delta Integrale, wyprzedził on Alexa Fiorio i Juha Kankkunena. Tytuł konstruktorów wygrała Lancia przed Toyotą i Mazdą.
Spis treści
1 Kalendarz
2 Zespoły i kierowcy
3 Wyniki
3.1 System punktacji
3.2 Klasyfikacja kierowców
3.3 Klasyfikacja zespołowa
3.4 Puchar kierowców samochodów produkcyjnych
4 Linki zewnętrzne
Kalendarz |
Runda | Data | Nazwa rajdu | Zwycięzca |
---|---|---|---|
1 | 6-8 stycznia | ![]() | ![]() |
2 | 21–26 stycznia | ![]() | ![]() |
3 | 28 lutego-4 marca | ![]() | ![]() |
4 | 31 marca-4 kwietnia | ![]() | ![]() |
5 | 23-26 kwietnia | ![]() | ![]() |
6 | 27 maja-1 czerwca | ![]() | ![]() |
7 | 15-18 lipca | ![]() | ![]() |
8 | 1-5 sierpnia | ![]() | ![]() |
9 | 25-27 sierpnia | ![]() | ![]() |
10 | 14–17 września | ![]() | ![]() |
11 | 8–12 października | ![]() | ![]() |
12 | 29 października-2 listopada | ![]() | ![]() |
13 | 19–23 listopada | ![]() | ![]() |
Zespoły i kierowcy |
Zespół | Producent | Samochód | Opony | Kierowca | Pilot | Rundy |
---|---|---|---|---|---|---|
![]() | Mazda | 323 4WD | M | ![]() | ![]() | 1–2, 9, 13 |
![]() | ![]() | 1, 7, 10, 13 | ||||
![]() | ![]() | 2, 9 | ||||
![]() | 13 | |||||
![]() | ![]() | 1, 9, 13 | ||||
![]() | ![]() | 1 | ||||
![]() | 9 | |||||
![]() | ![]() | 1–3, 6, 9, 11–13 | ||||
![]() | 4 | |||||
![]() | ![]() | 7, 10 | ||||
![]() | ![]() | 7, 10 | ||||
![]() | Lancia | Delta Integral Delta Integrale 16V | M | ![]() | ![]() | 1, 8 |
![]() | ![]() | 2 | ||||
![]() | 5 | |||||
![]() | ![]() | 2–4, 6, 9, 11 | ||||
![]() | ![]() | 2–3, 5–6, 9, 11 | ||||
![]() | ![]() | 3, 9–10 | ||||
![]() | ![]() | 4, 8 | ||||
![]() | ![]() | 5 | ||||
![]() | Toyota | Celica GT-Four ST165 Supra Turbo | P | ![]() | ![]() | 1, 6, 9–10, 13 |
![]() | ![]() | 1 | ||||
![]() | ![]() | 2–3, 5–6, 9–11, 13 | ||||
![]() | ![]() | 2–4 | ||||
![]() | ![]() | 2, 5–6, 11 | ||||
![]() | ![]() | 2–3, 5–6, 9, 11, 13 | ||||
![]() | ![]() | 4 | ||||
![]() | ![]() | 13 | ||||
![]() | Vauxhall Opel | Astra GTE Kadett GSI 16V | M | ![]() | ![]() | 1, 7, 10, 13 |
![]() | ![]() | 1, 7, 9, 13 | ||||
![]() | ![]() | 9–10 | ||||
![]() | 13 | |||||
![]() | ![]() | 13 | ||||
![]() | ![]() | 13 | ||||
![]() | Lancia | Delta Integrale | M | ![]() | ![]() | 2–3, 6, 8, 10–11 |
![]() | 4 | |||||
![]() | ![]() | 2 | ||||
![]() | 11 | |||||
![]() | ![]() | 3, 6 | ||||
![]() | Mitsubishi | Galant VR-4 | M | ![]() | ![]() | 2, 6, 9, 13 |
![]() | ![]() | 3, 6 | ||||
![]() | 7, 10 | |||||
![]() | ![]() | 6 | ||||
![]() | ![]() | 7, 10 | ||||
![]() | ![]() | 9 | ||||
![]() | ![]() | 13 | ||||
![]() | Audi | 90 Quattro 200 Quattro Coupé Quattro | M | ![]() | ![]() | 2–3, 5–6, 11–12 |
![]() | ![]() | 3, 8 | ||||
![]() | ![]() | 4, 6 | ||||
![]() | 10 | |||||
![]() | 12 | |||||
![]() | ![]() | 6, 9, 11, 13 | ||||
![]() | ![]() | 7 | ||||
![]() | BMW | M3 | P | ![]() | ![]() | 2–3, 5, 9, 11 |
![]() | ![]() | 5 | ||||
![]() | ![]() | 5 | ||||
![]() | ![]() | 5 | ||||
![]() | Renault | 5 GT Turbo | M | ![]() | ![]() | 2, 5, 10–12 |
![]() | ![]() | 5 | ||||
![]() | 5 | |||||
![]() | Ford | Sierra RS Cosworth | M P | ![]() | ![]() | 3 |
![]() | ![]() | 5 | ||||
![]() | ![]() | 5 | ||||
![]() | 13 | |||||
![]() | ![]() | 5, 13 | ||||
![]() | ![]() | 7, 13 | ||||
![]() | ![]() | 7, 13 | ||||
![]() | ![]() | 13 | ||||
![]() | Nissan | 200SX | D | ![]() | ![]() | 4 |
![]() | ![]() | 4 | ||||
![]() | ![]() | 4 | ||||
![]() | ![]() | 4 | ||||
![]() | ![]() | 6 | ||||
![]() | ![]() | 12 | ||||
![]() | Volkswagen | Golf GTI 16V | P | ![]() | ![]() | 4 |
![]() | ![]() | 4 | ||||
![]() | Subaru | RX Turbo | D | ![]() | ![]() | 4, 7–8, 10 |
![]() | ![]() | 4 | ||||
![]() | ![]() | 4 | ||||
![]() | ![]() | 8 |
Wyniki |
System punktacji |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Punktacja kierowców | 20 | 15 | 12 | 10 | 8 | 6 | 4 | 3 | 2 | 1 |
Punktacja zespołów | 20 | 17 | 14 | 12 | 10 | 8 | 6 | 4 | 2 | 1 |
Klasyfikacja kierowców |
|
Klasyfikacja zespołowa |
Miejsce | Zespół | MCO ![]() | PRT ![]() | KEN ![]() | FRA ![]() | GRE ![]() | ARG ![]() | FIN ![]() | AUS ![]() | ITA ![]() | GBR ![]() | Pkt |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | ![]() | 20 | 20 | 20 | 20 | 20 | 20 | (8) | (14) | 20 | 140 | |
2 | ![]() | 10 | 12 | 14 | 14 | 20 | 14 | 17 | 101 | |||
3 | ![]() | 12 | 12 | 17 | 10 | 8 | 8 | 67 | ||||
4 | ![]() | 12 | 20 | 6 | 20 | 58 | ||||||
5 | ![]() | 2 | 12 | 3 | 8 | 12 | 6 | 43 | ||||
6 | ![]() | 4 | 10 | 17 | 6 | 37 | ||||||
7 | ![]() | 9 | 11 | 10 | 30 | |||||||
8 | ![]() | 17 | 1 | 18 | ||||||||
9 | ![]() | 14 | 14 | |||||||||
10 | ![]() | 10 | 15 | |||||||||
11 | ![]() | 8 | 1 | 9 | ||||||||
12 | ![]() | 6 | 1 | 7 | ||||||||
13 | ![]() | 6 | 6 | |||||||||
14 | ![]() | 3 | 3 | |||||||||
15 | ![]() | 1 | 1 | |||||||||
Miejsce | Zespół | MCO ![]() | PRT ![]() | KEN ![]() | FRA ![]() | GRE ![]() | ARG ![]() | FIN ![]() | AUS ![]() | ITA ![]() | GBR ![]() | Pkt |
Puchar kierowców samochodów produkcyjnych |
|
|
|